Asiakassopimus ja palveluehdot
1. Sopimuksen osapuolet
Sopimuksen osapuolina ovat Tmi Feline Harmony (palveluntarjoaja) ja asiakas (eläimen omistaja).
2. Sopimuksen kohde
Tämä sopimus koskee tmi Feline Harmonylta ostettuja palveluita.
3. Sopimuksen sopiminen ja voimaantulo
Asiakas voi varata palvelun yrityksen kotisivuilla mainituilla tavoilla. Palvelun sisällöstä sovitaan varaushetkellä ja asiakas hyväksyy kyseiset ehdot vahvistamalla varauksen.
Sopimus tulee voimaan, kun asiakas on varannut tmi Feline Harmony palvelun ja varaus on vahvistettu yrittäjän toimesta.
4. Sopimuksen kesto ja irtisanominen
Tämä sopimus on voimassa toistaiseksi tai siihen saakka, kunnes palvelu on toimitettu. Asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus peruutusehtojen mukaisesti.
5. Peruuttaminen
Asiakasta ei veloiteta, mikäli peruutus tehdään edelliseen päivään mennessä (24 h ennen). Mikäli peruutus tehdään alle 24 tuntia ennen sovittua aikaa, yrittäjällä on oikeus laskuttaa varattu palvelu täysimääräisesti.
6. Omistajan vastuu
Asiakas (omistaja) on velvollinen antamaan pyydettävät tiedot eläimestään palvelun suorittamista varten. Asiakas vakuuttaa näiden oikeellisuuden allekirjoittamalla asiakassopimuksen. Asiakas vakuuttaa myös vastaavansa rehellisesti eläimensä käytökseen, hyvinvointiin ja terveyteen liittyvissä kysymyksissä sekä, että annetut tiedot eläimestä ovat hänen parhaan käsityksensä mukaan totuudenmukaisia.
Asiakas on myös vastuussa siitä, että antaa yrittäjälle kaiken oleellisen tiedon eläimestä, millä voi olla palvelun suorittamisen kannalta merkitystä. Myös sellainen tieto, jota yrittäjä ei ymmärrä kysyä, mutta mikä on otettava huomioon eläimen koulutuksen kannalta, pitää tulla ilmi ennen palvelun alkua.
6.1 Eläimen terveys
Asiakkaan tulee varmistua siitä, ettei eläin sairasta mitään tarttuvaa tautia ja, että eläimellä on suositusten mukaiset rokotukset ajan tasalla. Mikäli eläin on käynnin aikana sairastanut tarttuvaa tautia, asiakas vastaa täysimääräisesti yrittäjälle, sekä kolmansille osapuolille tästä aiheutuneista kustannuksista ja vahingoista. Yrittäjällä on myös oikeus veloittaa edellä mainitun syyn vuoksi kesken jääneen tai suorittamattoman palvelun hinta asiakkaalta kokonaisuudessaan.
Mikäli yrittäjä epäilee eläimellä terveydentilan muutosta, voi hän ohjata asiakkaan käyttämään eläimen eläinlääkärissä, ennen palvelun aloittamista.
6.2 Sovittuun tapaamisen tuleminen ja paikallaolo
Asiakas sitoutuu olemaan paikalla sovittuna ajankohtana. Mikäli palvelua ei saada suoritettua palvelulle varatussa ajassa asiakkaan myöhästymisen takia, voi yrittäjä veloittaa palvelusta täyden hinnan. Tällaisissa tapauksissa yrittäjä ei vastaa mahdollisista puutteista palvelun lopputuloksessa, koska käytettävissä oleva aika ei ole vastannut alun perin sovittua. Asiakas voi joko varata uuden ajan tai mikäli yrittäjän tilanne sallii, pidentää jo varaamaansa aikaa.
6.3 Asiakkaan vahingonkorvausvastuu
Asiakas on korvausvelvollinen mahdollisista hänen tai eläimensä aiheuttamista vahingoista omaisuudelle, ihmisille ja muille eläimille, paitsi jos vahinko on aiheutunut yrittäjän huolimattomuudesta tai tahallisuudesta.
6.4 Käyttöehdot
Asiakas sitoutuu noudattamaan yrittäjän antamia ohjeita palvelun aikana. Eläimen hyvinvointi ja turvallisuus ovat ensisijaisia, ja asiakkaan tulee toimia eläinsuojelulain mukaisesti. Yrittäjä ei ole vastuussa, mikäli asiakas ei noudata annettuja ohjeita ja täten palvelun lopputulos on puutteellinen.
7. Maksu
Asiakas voi maksaa palvelun heti tai tmi Feline Harmony voi lähettää myös laskun, jossa on 14 päivän maksuaika. Asiakas saa tietää todellisen hinnan aina ennen sopimusten tekemistä. Sovittu hinta edellyttää, että maksut suoritetaan sopimuksen mukaan. Asiakas on henkilökohtaisesti vastuussa maksuistaan yrittäjälle. Mikäli laskua ei makseta ajallaan, yrittäjällä on oikeus periä viivästyskorkoa. Mikäli asiakas ei maksumuistutuksista huolimatta maksa laskua, voidaan aloittaa perintä. Asiakas on velvollinen korvaamaan yrittäjälle velan perinnästä aiheutuneet kohtuulliset ja tarpeelliset kulut.
8. Hinnasto
Palveluiden hinnat löytyvät eriteltynä hinnastossa yrityksen kotisivuilla. Tmi Feline Harmony pidättää oikeuden muutoksiin hinnoittelussaan.
9. Vastuunrajoitus
Tmi Feline Harmony ei vastaa mahdollisista vahingoista, jotka johtuvat asiakkaan tai kolmannen osapuolen toiminnasta. Asiakas vastaa itse omasta ja eläimen toiminnasta palvelun aikana.
10. Erimielisyyksien ratkaiseminen
Mahdolliset sopimukseen liittyvät erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan sovinnollisesti. Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.
11. Henkilötiedot
Tmi Feline Harmony säilyttää asiakkaiden henkilötietoja tietokannassa, joka noudattaa voimassa olevan tietosuojalainsäädännön määräyksiä. Asiakas hyväksyy sen, että yrittäjä kerää ja säilyttää henkilötiedot, joita tarvitaan asiakkaan tunnistamiseen ja sopimuksen tekemiseen. Tietoja kerätään myös eläimestä palvelun toteuttamista varten. Tästä lisää yrityksen tietosuojaselosteessa.
12. Palveluehtojen päivittäminen
Tmi Feline Harmony pidättää oikeuden tarkistaa sopimusehtoja, sekä muuttaa niitä tilanteen vaatiessa. Yrittäjä on kuitenkin näissä tapauksissa velvollinen kertomaan muutoksista kaikille niitä koskeville osapuolille. Yrittäjä sitoutuu noudattamaan kilpailu- ja kuluttajaviranomaisen määräyksiä koskien palveluehtojen muuttamista.